mandag 28. april 2014

kjole til syalongen på sykroken

Så ble den omsider ferdig.
noe forsinket siden fristen var påskeaften.
fikk uansett ett spark bak til å sy noe.


kjolen ble valgt med b cup som jeg vanligvis bruker,
og i str. 6 siden jeg var så redd for att 4 
skulle bli for liten.
erfaringsmessig vet jeg att 6 er for stort :-/
hadde hele tiden følelsen av att den ble for liten.
så ble nokså sjokka da jeg sydde den sammen for å oppdage att den var 
alt for stor.

her har jeg i tillegg sydd den inn en del.
kunne ikke sy inn noe mer, og ta opp hele greie er ikke aktuelt
siden det er mye jobb med denne med bla. handsøm.

Jeg valgte å sette inn ett grovt langt glidelås istedenfor skjult,
da jeg ville ha kontrasten.
Planen er å ha på en underkjole, vil jo ikke gå med rompa bar.






oppdaget etter bilde takingen att knappene ikke hadde havnet på mitten, 
så her må jeg bare ta de opp igjen å sy de på nytt....sukk.



alt i alt er jeg veldig fornøyd med hvordan den ble, og mønsteret var greit
å følge selv på engelsk.



Kjipt att den ble for stor, så om jeg kommer til å bruke den
er jeg usikker på.
skal uansett få fikset knappene slik att den er fiks ferdig.
så får jeg se.
hadde en plan om 17. mai kjole
tror kanskje jeg prøver meg på en ny i mindre str. 
bare for å se om den sitter bedre da.
mulig det er nok att jeg går ned en cup str.


Mønster : Ashlan fra Sew Liberated.
stoff : Kjøpt inne på sykroken.



Ingen kommentarer: